با سلام و تبریک سال نو خدمت مشتریان و همراهان گرامی، خواهشمند است قبل از ثبت سفارش از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی از موجودی، رنگ و قیمت اطلاع حاصل نموده و سپس اقدام به ثبت و نهایی کردن سفارش فرمایید.

جک صندلی اداری

آشنایی با انواع جک صندلی اداری

آشنایی با انواع جک صندلی اداری

صندلی‌های اداری امروزه بسیار مورد استفاده می‌باشند و با ساخته شدن مدل‌های جدید آن کاربردهایی بیشتر اداره‌ها دارد. صندلی‌های اداری طول عمر بالایی دارند ولی یکی از قطعاتی که استحلاک زیادی دارد و بعد از مدتی نیاز به تعویض دارد جک صندلی می‌باشد. اگر شما از صندلی اداری استفاده زیادی دارید آشنایی با انواع جک صندلی اداری می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. آشنایی با انواع جک صندلی اداری باعث می‌شود شما بتوانبد جنس خوب جک را خریداری بکنید و مجبور به هزینه اضافه برای تعویض جک صندلی در کوتاه مدت نباشید.

 

نشانه‌های خرابی جک صندلی اداری

اولین آموزش در آشنایی با انواع جک صندلی اداری این می‌باشد که شما بتوانید به درستی متوجه شوید جک شما خراب شده است یا خیر.

  • اولین نشانه می‌تواند کار نکردن جک باشد. بالا پایین نشدن صندلی یکی از دلایل خرابی جک است.
  • سفت شدن جک نیز می‌تواند نشانه خرابی جک باشد. اگر جک شما دیگر نرمی سابق را ندارد زمان تعویض آن رسیده است.
  • مناسب نبودن ازتفاع جک صندلی نیز یی از دلایل دیگر برای تعویض جک صندلی می باشد. شاید شما نیاز به ارتفاعی بیشتر برای صندلی خود دارید در نتیجه می‌توانید جکی با ارتفاع بالاتر را خریداری کنید.

 

خرید جک صندلی مناسب

قدمی بعدی در آشنایی با انواع جک صندلی اداری این است که شما بتوانید جک صندلی با کیفیتی بخرید. جک‌های صندلی در چند سایز با تنظیم ارتفاع متفاوت تولید می‌شوند. ارتفاع های استاندارد برای جک‌های صندلی 8،10،12،22 سانتی‌متری می‌باشند. تمامی جک‌های صندلی موجود در بازار وارداتی هستند و 99% جک‌های صندلی واردتی از 3 کشور آلمان،تایوان و چین وارد ایران می‌شوند. پیدا کردن جک‌های آلمانی در بازار مقداری دشوار بوده چون قیمت بالایی دارند و واردات کالا از کشورهای اروپایی سخت شده است.

از جک‌های آلمانی در ساخت صندلی‌های مدیریتی و سنگین استفاده می‌شود و معمولا در صندلی‌های عادی از این نوع جک استفاده نمی‌کنند.

دو نمونه دیگر از جکهای صندلی اداری تایوانی و چینی هستند که بسیار شبیه به هم بوده و کسانی که اطلاع کافی از تفاوت های ظاهری این دو جک ندارند معمولا اشتباهی خرید می‌کنند. کیفیت جک تایوانی از نمونه آلمانی پایین تر است ولی از جک چینی بسیار با کیفیت تر می‌باشد. جک های چینی بسیار زود خراب شده و باعث دردسر شما می‌شوند. ولی چگونه می‌توان جک تایوانی را از جک چینی تشخیص داد؟

 

تشخیص جک صندلی اصل از مدل تقلبی

  • روش دیگر جنس فلز است شما می‌توانید جنس فلز استفاده شده در جک را تشخیص دهید با دقت به آلیاژ فلز توجه کنید.
  • اولین و بهترین روش این است که نمونه‌ایی کاملا مشابه از جک خود را خریاری کنید. برای این کار بهتر است جک صندلی خود را همراه داشته باشید و با دقت به جزئیات توجه کنید. در نمونه‌های تایوانی نوشته ساخت تایوان بر روی جک حک شده و اطالاعات دیگری نیز در کنار آن حک می‌شود.
  • خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر همراه با دریافت فاکتور و گارانتی نیز یکی از ملزومات خرید جک صندلی اصل می‌باشد. اگر فروشنده از گارانتی محصول و تضمین کیفیت خود داری کرد شما باید به اصل بودن آن محصول شک کنید.

                                                 تعویض جک صندلی اداری

مراحل تعویض جک صندلی اداری

  1. برای تعویض جک صندلی اولین کار این است که صندلی را بر عکس کرده و در جایی محکم بگذارید که تکان نخورد. سپس با مشاهده مرکز پایه‌های صندلی چرخ دار ادامه میله جک صندلی را می‌بینید. برای خارج کردن پای‌ها از جک باید با استفاده از چکش و یک تخته چوب به مرکز این فلز ضربه بزنید. تخته چوب را بر روی انتهای فلز بگذارید و بر روی آن ضربه بزنید. معمولا بین 2 تا 3 ضربه کافی است و پای‌های از جک جدا می‌شوند.
  2. پس از جدا کردن جک از پایه ها باید جک را از کفی صندلی جداکنید. محفظه‌ایی که سر جک در آن قرار دارد را با پیچ گوشتی و یا آچار فرانسه باز کنید. پس از باز کردن شما نیاز به خرج کردن جک از فلز محافظ دارید. برای این کار با همان چوب و چکش به آن ضربه بزنید تا جک بیرون بیاید.
  3. مرحله بعد جا زدن جک در محل خود است. جک جدید را باید در فلز محافظ قرار دهید. پس از جای گیری جک در محفظه محافض پایه هارا بر  روی انتهای جک قرار دهید.
  4. پس از انجام این کارها تعویض جک صندلی اداری شما به پایان رسیده و شما می‌توانید از صندلی خود استفاده کنید.
  5. آخرین مرحله آشنایی با انواع جک صندلی اداری آموزش تعویض جک است. تعویض بیشتر جک‌ها نیاز به ابزار خاصی ندارد و با استفاده از پیچگوشتی و آچار فرانسه و چکش انجام می شود.

 

 

معرفی جک های گازی ERGO

 

تنظیم ارتفاع صندلی با عبور از دوره پیچ های حلزونی ، بیش از یک دهه است که وارد صنعت جکهای هیدرو-پنوماتیک شده است. جک های گازی صندلی اداری بدون شک پیچیده ترین و مهندسی ساز ترین قطعه صندلی اداری محسوب می‌شوند.

جک گازی صندلی

 

 

مهم ترین مزایای جک های گازی ERGO

  • امکان سفارشی سازی فشار گاز نیتروژن وابعاد جک(کونیک بدنه و …)
  • ۳ سال گارانتی (با امکان عودت ۲ در مقابل ۱ )
  • تاییدیه تست های Bifma , SGS , TUV , Din4550 , LGA(عمر و استحکام )
  • امکان ارایه در طرح های بسته بندی سفارشی (پالت ، کارتن و …)
  • رنگ کاور های مشکی یا آبکاری و یا سفارشی ( گلد ، سفید و ..)
  • رنگ الکترواستاتیک برای رنگ مشکی و آبکاری نیکل کروم جهت زیبایی و مانایی پوشش
  • چرخش ۳۶۰ درجه (و یا گردش محدود به صورت سفارشی)

جهت اطلاعات بیشتر و یا سفارش گذاری این کالا با کارشناسان شرکت وین ورد در تماس باشید.

                                                        

مراحل تولید جک های گازی ERGO

فشار بالای نیتروژن غیر سمی محبوس شده درون سیلندرهای داخلی ، امکان تنظیم فشار بر روی پیستون ها و به تبع آن تنظیم ارتفاع کورس جک را فراهم می آورد.این جابجایی گاز در فضای بین سیلندرها با شیرهای کوچکی مدیریت شده و همچنین سیستم روانکاری روغن و فنرهای انتهای بدنه ، سرعت حرکت سیلندر داخل کاور و نیروی وارده به بدنه را کنترل می کنند.

با نگاه به دیاگرام فشار-کورس جک ، نحوه عملکرد این المان مکانیکی بیشتر مشخص می‌گردد.

در فاصله ۵ میلی متر مانده به انتهای کورس های تراکم و انبساط ، فشار داخلی سیلندر محاسبه شده و بدین ترتیب چهار نیروی موثر برای تنظیم این دیاگرام بدست می آید که معمولا فشار F1  و در برخی مواقع F3 بعنوان شاخص نیرو در نظر گرفته می شود و معمولا در بازه ۳۷۰ تا ۴۳۰ نیوتن ، نیروی مورد نیاز در نظر گرفته می‌شود.

جک‌ها بر اساس ضخامت لوله سیلندر داخلی و کاور خود نیز که عامل اصلی عمر جک و تحمل ممان خمشی وارده هنگام عملکرد و مقابله با نشتی آن ، معمولا به ۴ گروه (کلاس ) نیز طبقه بندی می‌گردند:

کلاس ۱ : ۱٫۲ میلی متر برای سیلندر داخلی و ۱ میلی متر برای کاور ( که اصلا توصیه نمی گردد!)

کلاس ۲ : ۱٫۵ میلی متر برای سیلندر داخلی و ۱ میلی متر برای کاور ( حالت استاندارد )

کلاس ۳ : ۲ میلی متر برای سیلندر داخلی و ۱٫۵ میلی متر برای کاور ( حالت مطلوب )

کلاس ۴ : ۲٫۵ میلی متر برای سیلندر داخلی با اعمال عملیات حرارتی و ۱٫۵ میلی متر برای کاور ( کاربری سنگین )

همچنین سازندگان معمولا انتهای کاور جک را به صورت فرمدهی شده و یا جوش داده مهار می کنند که اساسا کیفیت نوع جوش داده شده بیشتر توصیه می گردد.

مهم ترین شاخصه انتخاب جک بر اساس طراحی و نوع صندلی ، کورس جک است که معمولا از سایزهای ۸ در صندلی های سنگین و مدیریتی ، ۱۰و ۱۲ در صندلی های کارشناسی ، ۲۱ و۲۶ برای صندلی های کانتری و آزمایشگاهی استفاده می گردد.

انتخاب کورس نامناسب جک ، امکان واژگونی صندلی را بوجود می آورد که این موضوع عموما توسط طراحان محاسبه می شود.

  • سایر اقلام ورودی از دیگر تامین کنندگان صورت کامل و صد در صد کنترل شده و قطعاتی که هر گونه مشکل و ایرادی داشته باشند جدا سازی می شود
  • یک نمونه از اقلام جداسازی شده که عدم مشکل کیفی داشته است.
  • با توجه به تلرانسهای بسیار کم در فیتینگهای داخلی جک، تولید این قطعات نیازمند تکنولوژی بالا بوده و تهیه آنها از تامین کنندگان با کیفیت بسیار با اهمیت است. در محصولات ارگو شیر گازی استفاده شده از نوع آلیاژ آلومینیومی بوده که طول عمر و کیفیت بسیار بالاتری را برای محصول ایجاد خواهد کرد.
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار ذرات ریزی در اتاق مونتاژ جک بسیار با اهمیت است. کلیه کارکنان خط مونتاژ مجهز به لباس خاص، سر بند و کفش مخصوص ورود به اتاق مونتاژ هستند و برای ورود به سالن مونتاژ حتما باید از اتاق غبار روبی بگذرند. ورودی اتاق مونتاژ جک که در مقابل هر گرد و غباری پاکیزه نگهداری می شود.

 

اتاق غبار روبی

پوشش کارکنان اتاق مونتاژ

  • ۱۰۰ در ۱۰۰ کلیه تولیدات بعد از تزریق نیتروژن تست فشار شده و محصولاتی که در دامنه فشار مورد قبول نباشند جدا سازی می شوند.

تمامی سیلندرها بعد از مونتاژ و تزریق گاز به مدت ۱۵ روز در فضای قرنطینه نگهداری می شوند تا هر گونه نشتی گاز در این مدت زمان مشخص شود. بعد از این مدت محصولاتی که نشتی داشته با بیرون زدگی پیستون جک مشخص شده و جدا سازی می شود.

بعد از دوره قرنطینه  مجدد صد در صد سیلندرها تست فشار شده و در مواردی که دچار افت فشار شده باشد جدا سازی به صورت خودکار انجام می شود.

بعد از مونتاژ نهایی کاور و بسته بندی، مطابق استاندارد نمونه گیری از محموله نمونه گیری شده و تستهای دوام، استحکام، نیروی افقی به پشتی صندلی، و سایر تستهای مربوط به دما ی بالا و دمای پایین  مطابق با استاندارد بیفما بر روی نمونه ها انجام می شود.

تست گردش نشیمن برای بررسی دوام چرخشی جک

تست عمر

تست عمر سیلندر

در این تست سیلندرها در دو کاور که امکان نمایش داخل آن هست قرار می‌گیرند تا در طی تست هر گونه خرابی قابل مشاهده باشد.

نمونه سمت چپ بعد از ۲۱۳۴۶۷ سیکل و نمونه سمت چپ بعد از ۱۴۸۴۱۰ سیکل تست.

نیروی افقی وارد بر پشتی که برای بررسی اثر نیروی افقی وارد بر جک انجام می شود.

آون برای افزایش حرارت جک و بررسی آن در دمای بالا

فریزر برای کاهش دمای جک و بررسی مقاومت آن در دمای پایین

کشش پشتی برای بررسی نیروی افقی وارد بر جک

                                                                       

نکته: شرکت مبلمان اداری اسطوره در تمامی تولیدات خود از جک ارگو کلاس 4 که از بهترین نوع جک های موجود در صنعت مبلمان اداری می باشد استفاده می نماید.
برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.